måndag 22 november 2010

Svårt och pillrigt.......







När stortjejen kom hem från skolan idag var hon lite extra rastlös. Efter en stund kom hon ner till mig i köket och frågade om hon fick baka något. Jag brukar uppmuntra till det då jag själv tycker det är otroligt avkopplande. Stortjejen börjar bläddra i min nya "Sju sorters julkakor" och säger efter en stund att hon vill göra något som är pillrigt och svårt och pekar på mandelmusslorna i boken. Visst har jag gjort mandelmusslor förut, men anledningen till att det inte blivit av de sista åren är nog just att det är lite plock med det. Men stortjejen på sju år satte igång och fixade på egen hand att göra 40 mandelmusslor, något jag inte riktigt trodde hon skulle fixa så bra. Goda blev de oxå och var nog lagom pillriga för henne.......

Inga kommentarer: