söndag 8 juli 2012

Bedårande och vackert.....



















Idag har jag och familjen haft en riktig Ölandsdag. Vi startade redan klockan nio och gjorde två anhalter på södra delen av ön. Lite frukost- fika utomhus och en snabbglutt på loppmarknaden precis intill. Småtjejerna köpte sitt lördagsgodis och lugnet gjorde sig påmint.

Vi stannade till en stund hos en jobbarkompis för att hälsa på i deras gulliga sommarstuga. Efter det körde vi norrut på ön och stannade efter en stund i Borgholm. Där strosade vi omkring lite längs huvudgatan innan vi satte oss på en trevlig restaurang och beställde in lite lunch. Min goda Caesar- sallad med handskalade räkor var så god. Ja så pass god att jag faktiskt inte blev avundsjuk på någon av de andra vid bordet den här gången. Vi höll oss kvar i den lilla sommarstaden ytterligare en stund, promenerade vid hamnen och njöt av det sköna vädret.

Vid klockan tre var det dags för oss att färdas öster ut mot en liten by med en liten kyrka. I just den kyrkan skulle det hållas vigselgudstjänst en stund senare och vår plan var att vara där, trots att vi inte var bjudna på själva bröllopsfesten. Vigseln skulle hållas för de närmsta men min intuition sa mig att min fina jobbarkompis M skulle bli jätteglad om någon från jobbet var där. Och eftersom vi ordnat med en liten möhippa istället för personalfest för ett tag sen så kändes det mer och mer självklart att få åka dit och överlämna ett album samt ett specialdesignat ex av cd- skivan vi spelade in.

Att själva bröllopet var både vackert och kärleksfullt råder det inga tvivel om. Att brudparet glänste ikapp med det soliga vädret gjorde det hela än mer bedårande. En vacker och lycklig brud med sin nyblivna man..... ja det är så rörande bara man tänker på det.

Jag känner mig väldigt kluven till att lägga ut bilderna från bröllopet här på bloggen. Det känns lite som om jag traskar in i någon annans familjealbum. Men jag får ikväll gå på magkänslan, och den säger mig att M inte alls tar illa upp om jag visar deras fina stund i bilder på det här sättet.
Så titta och njut och jag hoppas att ni alla kan känna den varma känsla som upplevdes i kyrkan idag.

Kram

Inga kommentarer: