måndag 9 juli 2012

Små knubbiga gulingar.....




Om man fotar riktigt nära så ser det ut som om vi har plockat massor med kantareller. Men jag är totalt urusel, ja helt värdelös faktiskt..... när det gäller att ljuga. Så inte ens här kan jag luras. Nix, korgen är barnens gå- påskkärring- i- vår- lilla- by- korg. Alltså en rar liten korg lagom för lilltjejen (när hon var tre år).

Men hur eller hur så fick vi på vår halvtimmesrunda med oss några goda gulingar hem, så imorgon får det bli kantareller som piff till lunchen. 

På väg hem från vår kvällstur stötte vi på några riktiga sötingar. En igelkottsmamma med sina sex små barn promenerade över vägen precis framför oss. Åh va trött jag blir på mig själv, man ska ju aldrig åka iväg hemifrån utan kameran. Det bästa i tillvaron dyker upp när man minst anar det, och ikväll gick jag miste om att förverkliga pärlbandet över gatan.

Kram

Inga kommentarer: