lördag 28 juli 2012

Underbar semestervecka......

















Oj va länge sen det var jag uppdaterade mig här på bloggen. Och anledningarna är många.....
Jag har nämligen roat mig med en massa annat under den här veckan. Som att sola, bada, äta glass och njuta på stranden. Vi har även hunnit umgås med fina vänner, druckit rose´ och skrattat,  fått gå på kalas och  varit på bio. Vi har cyklat ner till byagrannarna och plocka lite godsaker i trädgårdslanden och vi har varit hos min kusin med familj på grillkväll. En helt underbar semestervecka med fint och varmt väder, lagom obokad men väldigt ifylld nu när man ser tillbaks på den. 

Idag har vi haft en riktig hemmadag efter att ha levt med strandpackning och kylväskor under några dagar då även kameran fått stanna hemma. Gräsmattan har blivit klippt, blommorna tillfixade, maken har målat garagedörrarna och städat innanför dem. Jösses va mycket skräp man samlar på sig, inte bra alls att ha stora utrymmen vid sidan av huset. 

Ikväll har jag bakat mina favoritskorpor, Leilas mandelbiscotti, stenhårda men ack så goda att doppa i kvällskoppen med te. 
Jag har oxå kommit fram till att jag verkligen gått ner i semesterlunken. Jag skickade nämligen iväg lilltjejen två gånger på cykel ner till brevlådan för att hämta posten. Efter andra gången frågar hon mig vilka dagar det är som posten inte kommer. Just det ja, det är ju lördag idag..... 

Inga kommentarer: