tisdag 3 juli 2012

Som om tiden står still......


















För flera månader sedan fick jag ett sms från en vän. Sms.et löd på ett ungefär....... Idag har jag varit på en mysig plats och när man kom dit kändes det som om tiden stannade. Dit måste jag ta med dig en gång.

När jag fick detta sms gissade jag för mig själv direkt vilken plats på jorden hon talade om. Och tänk så rätt jag hade. Detta lilla café beläget på Ölands östra sida som vi så gärna återvänder till. Idag åkte jag dit tillsammans med två fina vänner. Det var länge sedan trippen planerades in i våra almanackor och vi har alla sett fram emot den.

På caféet njöt vi av goda mackor och fantastiska små bakverk i form av mörk kladdkaka toppad med jordnötter, marschmallows och chokladsås. Riktiga kaloribomber men ack så goda.....ett riktigt halleluja moment för min "lilla" kropp och själ. En stunds tjejsnack och en stunds shopping i de små butikerna, precis sånt som tjejer behöver lite då och då (konstaterade vi glatt).

På den långa vägen tillbaks (mitt fel) som skulle tagit oss till den lilla mysiga hamnen stannade vi och handlade jordgubbar och potatis.
Väldigt goda jordgubbar måste jag säga, för när jag kom hem till landet igen kändes det ganska snålt om gubbar i lådorna. Men som sagt, väldigt goda......

Nu har jag efter denna eftermiddag tankat i mig lite ny energi för kommande två veckor innan semestern.
Härligt!

Kram

1 kommentar:

Vackra Vita Ting sa...

Bästa stället helt klart! Det är så sant att tiden bara stannar där. Såå välbehövligt ibland:)

Kram
Paula