onsdag 11 juli 2012

Finfrukost med nyplockade blåbär.....


Jag älskar verkligen verkligen att gå upp före övriga familjen om morgnarna. Bara vetskapen att de alla tre ligger och sover som bäst gör mig glad. Dock är det lite konstigt att jag mer än gärna ställer klockan ganska tidigt även då jag är ledig.

För mig är morgonen den tid på dygnet då jag har mest energi. Och vad passar då inte bättre än att fixa frukost till maken och småtjejerna. Tyvärr har småtjejerna inte blivit lika stora frukostfantaster som jag, men maken påpekar ganska ofta att han uppskattar doften av nybryggt kaffe när han med trötta steg tar sig ner för trappan på morgonen.

Just idag hade jag tur, lilltjejen hade sparat lite nyplockade blåbär till oss. Och nästa vecka ska blåbärsförrådet fyllas på igen. Då får vi tjejbesök från Skåneland och skogsutflykter är utlovade. Hoppas bara det inte blir strandväder..... för då får nog blåbären vänta tills kvällen skulle jag tro.

Kram

Inga kommentarer: