fredag 3 augusti 2012

Hemma på landet.....










Makens sista semesterdag för den här sommaren har varit lugn och hemma kär. Dvs vi har varit hemma här på landet och njutit av lugnet. Maken har målat garagedörrarna ytterliggare en gång och jag är så glad att vi valde samma färg som på ytterdörren istället för vitt. Jag älskar verkligen guldockra, tror banne mig att den färgen har någon lugnande effekt på mig. Jag som är så stirrig i vanliga fall, ha ha.

Jag har kommit på att det är mycket roligare att fota middagarna nu på sommaren. Allt blir så mycket vackrare och färggladare. För det är ju inte lika skoj att ta en bild på en mustig brun köttgryta under den mörka hösten.... även om den smakar fantastiskt gott. Så några veckor till får det bli lite matbilder titt som tätt här på bloggen.

Idag har tex maken överraskat med god lunch när jag var i den lilla staden och handlade. Jättegott, verkligen. Ikväll har vi haft fredagsmys med laxmiddag, barnens favorit. Broccolin är plockad hos byagrannarna och smakar mycket bättre än köpebroccolin. Nu väntar soffstund med maken, godisskål och en kopp te.
Härligt!


Inga kommentarer: