torsdag 2 augusti 2012

Surdegsbröd gör mig så glad.....








Idag har jag och barndomsvännen tagit med oss småtjejerna in till den mysiga sommarstaden Varberg. Stortjejen var trött efter storstadsmyllret igår och valde att stanna hemma med pappa istället.

Det blev en kort promenad på det välfyllda torget. Ett riktigt sommartorg fyllt av jordgubbar, handväskor, loppisbord och annat smått och gott. Ett trevligt inslag två dagar i veckan.

Vi promenerade sedan genom den lilla gallerian och vidare mot den fina parken nere vid hamnen. Dags för minitjejen att matas och under tiden fick småtjejerna (och vi) mumsa på goda hallon och jordgubbar.
Jag passade på att promenera bort till Kustbageriet för att köpa surdegsbröd. Åhh va jag blir glad när jag får se riktigt surdegsbröd på bageri, det är både vackert och otroligt gott. Lite bröd fick följa med mig hem till Småland igen. Likaså gjorde jag ett besök på den fina ICA- butiken där de har ett väldigt gott Danskt rågbröd. Vips så var även ett sådant ner plockat i kassen som skulle med hem.

Tanken var att vi skulle hunnit med både krabbfiske och strandpromenad, men hemma i sommarhuset väntade övriga familjen på oss för att äta lax- middag. Så de aktiviteterna får vara sparade till nästa gång vi kommer.


Inga kommentarer: