måndag 6 augusti 2012

Regnig dag blev bakdag.....






Idag har det regnat här på landet i stort sätt hela dagen. Jag har absolut inte mått dåligt av det, tvärtom. Jag tyckte det kändes riktigt skönt att kliva upp på morgonen trots en bristande klarblå himmel och strålande solsken. Inga måsten utan bara lugn och ro tillsammans med småtjejerna.

Det fick idag bli en riktig hemmadag istället. En lång frukost med småtjejerna, en kort stunds städande, en hel del bakande i köket och en tripp till byagrannarna igen. Granne R ringde idag och bad mig plocka lite till i trädgården, de hann inte riktigt ta vara på allt själva. Jag var ganska lättövertalad. Så imorgon blir det blomkål till lunch, det vill jag lova.

Angående dagens bak, så blev det två sorters maränger (tyvärr råkade jag ta sönder min sprits, men de blev bra ändå. Lilltjejen ville baka kärleksmums som muffins så det fixade hon med. Jag gjorde Leilas mörka chokladskorpor med oliver och flingsalt. Oväntad blandning men riktigt gott.
Imorgon hoppas vi på lite uppehålls väder så att vi kan plocka på oss ännu mer blåbär.

Kram

Inga kommentarer: