fredag 13 augusti 2010

Svårt att slita sig.......





Åh vilken kväll vi har haft. Först var vi sådär oförskämt glada och spralliga över våra nya fönster, maken o jag. Vi blev sedan lite spontanbjudna till våra helgoa vänner i byn på andra sidan om den lilla staden. Där blev det grillat och för mig vin, jag som alltid kör annars. Herr H hade varit uppe på deras stora vind och hittat en gammal vevgramofon (eller vad det heter) som han vevade igång och lät oss lyssna på. Ha ha, gamla stenkakor med bla låten "Spinnrocken", det är nostalgi på hög nivå det.

Mitt i lugnet kom herr A med fru cyklande längs den lilla grusvägen och stannade kvar på lite fika. Jisses va den mannen kan snacka, truten går som en elvisp på högsta effekt. Men lite skojig är han allt =) I samma veva kom hela släkten flygmyra och invaderade bordet på altanen där vi tänkte sitta och äta. Men vi lät dem vara och flyttade in istället, helt okej det oxå.

Nu sitter jag hemma och lyssnar på Tove Styrkes nya låt "Million peices" som jag hörde på Allsången i tisdags och blev helt stormförtjust i, och lite glad på något vis.

2 kommentarer:

Evelyn, Björn, Emil & Viktor sa...

Ja hon var ju för bra alltså Tove!!

Göran sa...

En så´n vevgrammofon, eller resegrammofon har jag också. Jag brukar spela julsånger för hönsen på uppesittarkvällen eller också plockar jag fram den om vi har gäster som har svårt att masa sig hem. Jag har en jättehög med stenkakor och det brukar hjälpa;-))