onsdag 18 augusti 2010

Saker jag inte visste att jag behöver.....

Hittade två underbara prylar från en släktings hus. Två saker jag inte hade en aning om att jag behövde, men som jag blev blixtförälskad i. En bärplockare modell äldre, stämplad från Ockelbo verktygsfabrik och med blåbärsfläckar kvar i.

Och en liten ask, vet inte alls vad man kan ha haft den till. Men här hemma får den agera tandpetarask, perfekt storlek och kan alltid ligga framme om någon behöver låna efter maten.

Tänk va lite gamla prylar kan förgylla.....



4 kommentarer:

Vackra Vita Ting sa...

Vilken super snygg bärplockare!! Varför var de flesta praktiska prylar snyggare förr? Nu är dom i plast och alla möjliga färger:(

Göran sa...

Jag har också en gammal bärplockare av plåt. (dock inte lika gammal o antik som din). Jag anser att en plockare av plåt är klart överlägsen en liknande i plast.
Den lilla burken tror jag är en snusdosa.

blenda sa...

Nä visst är den tjusig =)
Jag tror oxå att det är en snusdosa, men det låter liksom lite småäckligt tycker jag. O det har säkert aldrig funnits snus i den för den är så ren och fin. Så för mig får den i fortsättningen vara tandpetarask...

Anonym sa...

Hej!

Jag har samma plockare som du. Köpt på Konsum för 3:75. Prislappen sitter kvar. Letade efter tillverkningsåret när jag hamnade i din trevliga blogg. Hittade inget tillverkningsår.

Hälsningar Ove i Askersund