onsdag 11 augusti 2010

Effektiva hantverkare....








Förra veckan ringde en
hantverkare oss och berättade
den glada nyheten att de kommer en
hel månad för tidigt och
byter våra fönster.

Imorse klockan halv sju kom fyra glada gubbar (män) instormande i vårt hus. Eftersom de inte varit här tidigare trodde jag helt klart att de skulle kolla lite, mäta lite och kanske byta ett par fönster under dagen. Men med kofot och såg i högsta hugg så började de riva de gamla fönsterna och sätta de nya på plats. Jösses så effektiva de var. Huset såg hux flux ut som ett bombnedslag och jag insåg ganska snabbt att jag inte gjorde någon större nytta här hemma. Istället körde jag iväg till det stora gul-blå varuhuset och bunkrade upp med diverse ljus inför den stundande hösten.

När jag kom tillbaks framåt eftermiddagen blev jag riktigt förvånad. Alla fönster var insatta, på alla 14 ställena. Så imorgon när gubbarna kommer igen så antar jag att det blir lite finlir, spröjsen ska på plats och likaså fönsterfoderna. Ytterdörren kommer inte förrän om två veckor, och den som jag är så nervös över. Har beställt den ockragul, men har ingen aning om ifall det blir just den gula nyans jag tänkt mig. Hua meja...

1 kommentar:

Evelyn, Björn, Emil & Viktor sa...

Vad spännande och fint det kommer att bli. Väntar oxå nu på att få se er nya dörr ;)