måndag 16 augusti 2010

Kvällsmat i skogen......







Jag tog med mig mina två rastlösa små tjejer samt Vilsa ut i skogen för att plocka lite blåbär ikväll. Jag hade tidigare under dagen blivit informerad om att årets rådjursjakt startat dagen till ära, så jag ringde för att kolla med markägaren så det var okej. (Jo jag vet att allemansrätten gäller, men jag vet oxå hur jägare kan vara =)

Vi var inte ute mer än drygt en timme och vi fick inte med oss speciellt mycket bär hem..... men vi hade en mysig stund. Och vi åt vår kvällsmat i skogen som var alldeles tyst och grön.

Tror jag beger mig ut en stund själv imorgon bitti igen och hoppas på lite större skörd då. Vill göra mer blåbärssylt.

2 kommentarer:

Göran sa...

Hoppas det blev lite mer blåbär när du gick ut på egen hand.
Själv har jag plockat ett gäng blåbär som nu hamnat i frysen.
Här har varit ont om vanliga hallon i år, men jag har fått plocka gula trädgårshallon hos en god vän. Ska bli spännande att se hur de gör sig i drottningsylten.
Jag är nämligen beroende av drottningsylt. Utan en sked sylt i morgonfilen kan dagen sluta hur som helst;-)
Grattis till era nya fönster. Jag tror det blir skitsnyggt:=)

blenda sa...

Ha ha det blev inte så mycket bär idag. Först kom det ett skyfall som hette duga, var som att få ett spann vatten över sig. Men jag trotsade regnet och gav mig av ändå. Tyvärr hittade jag inget bra blåbärsställe utan lite kvistar med ett par bär här och där. Men jag gjorde två burkar sylt när jag kom hem så helt tomhänt var jag inte.
Gula hallon har jag aldrig sett, men hallon är ju alltid så gott. Jag tror att maken fått någon släng av ditt morgon- sylt- begär, för nu äter han hemgjord blåbärssylt på gröten varje morgon =)
Håller med om att det blir fint med nya fönster.... o tänk att man kan bli så glad för det.