onsdag 4 augusti 2010

Fönsterfint.....



Maken fick ett trevligt telefonsamtal för några timmar sedan. Snickaren som ska sätta in våra fönster och dörrar ringde och berättade att de kommer redan nästa vecka. Ops, vi som inte väntat dem förrän nästa månad. En rolig nyhet som gör att lilltjejen får vänta ett tag med att fira sin födelsedag med släkten. Men när det sedan blir dags för kalasandet så har hon valt ut en påse med silverhjärtan att ha på sin tårta, visst är de väl söta?

Den gamla trälådan kostade mig en tjuga och passar perfekt att ha stearinljus i, något jag använder i mängder under årets mörka tid.

Mitt våningsfat i tre plan är jag fortfarande lika förtjust i. Det brukar vara fyllt med frukter av olika slag, men nu får det stå lite tomt under fruktflugemånaden.



2 kommentarer:

ninni sa...

visste inte att du hade en blogg. Nu vet jag, den är lika underbar som du.

blenda sa...

Ops....tack tack!