tisdag 4 september 2012

Drömhem så skönt.....







Vissa människor här i vår värld inspirerar mig mer än andra, så klart. De främsta är givetvis familjen och de nära vännerna. Men utanför den gruppen människor så finns det flera där ute som på ett eller annat sätt får mig på goda tankar.

En sån person är L som vi köpte vårt underbara hus av för tolv år sedan. Vårt gamla hus från 1800- talet där så mycket av det gamla finns bevarat samtidigt som det självklart skett en stor förändring genom årens lopp.

För någon vecka sedan fick jag veta att L varit med i ett stort reportage i tidningen Drömhem och trädgård. Tyvärr hade redan nästa nr kommit ut i butik varpå jag inte hade möjlighet att se reportaget. Jag tog kontakt med L och två dagar senare kunde jag komma in i hennes butik och hämta mig ett ex, då hon hade ett över.

Jag känner egentligen inte L speciellt väl, men vi har båda levt i samma hus, inte samtidigt såklart men jag tror att det är något med både huset och glädjen i heminredning som gör att det känns så bra. L har sedan några år tillbaks startat en egen inredningsbutik i den lilla staden, en butik som jag med flera gärna besöker.

Om jag ska kort ska beskriva L så som jag känner henne när det gäller inredning så har hon en förmåga att sällan vara still. Hon har alltid nya projekt på gång och är det någon som brinner för möbler, prylar och "gamla hus" så är det hon. Med stor fantasi och stor arbetsglädje förmedlar hon detta med både sin personlighet och i sin butik. Så fortsätt i samma anda.... du har massor att ge vår lilla småstad.


Inga kommentarer: