fredag 7 september 2012

Päronmarmelad.....









Jag var förra veckan hemma hos en vän för att plocka lite päron, då hennes trädgård fullkomligt dignar av dessa delikatesser. En överfull korg blev det och korgen har fått stå ute på altanen så att småtjejerna har kunnat gå och hämta sig då de blivit sugna.

Igår fick jag för mig att kika lite i boken jag lånade i bokbussen sist. Jag bestämde mig för att testa receptet på päronmarmelad med citron, kanel och valnötter (jag kopplar ju som sagt av då jag får pyssla i mitt kök).

Eftersom jag använde mig av olika sorters päron så blev vissa nästan mos medan andra fortfarande var ganska hårda. Men jag får väl smaka den tillsammans med lite brieost eller så framöver. Funkar säkert ändå.
I annat fall finns det säkert någon annan som skulle uppskatta lite marmelad till sin höstfrukost.

Kram

Inga kommentarer: