lördag 15 september 2012

Fniss, skratt och skoj.....




































Nu har jag återigen glädjen att summera en underbar kväll här på bloggen. Den här gången tillbringade jag den tillsammans med ett stort antal glada arbetskamrater.

De andra startade dagen redan klockan tio medan jag och en tjej till inte hade möjlighet att komma förrän senare på eftermiddagen. Men när vi var framme vid den mysiga stugan var det ett glatt gäng som mötte oss. De hade just avslutat en intern fisketävling nere på bryggan, då även en av kollegorna tagit sig ett svalkande havsdopp.

Tillsammans lagade vi sedan en supergod Gulasch soppa med bröd. Vi lekte lite lekar och självklart hade alla med sig paket till den traditionella paketleken. Senare på kvällen hade jag två mat- halleluja moments. Sååå goda svenska kräftor, alldeles perfekt salta och smakrika. Vi åt även något så gott som varm brieost toppad med massor av hjortron, det var helt magiskt gott.

Vår dansanta arbetskamrat S ordnade både bugg- och salsa undervisning för oss. Och faktum är att det gick riktigt bra om jag får säga det själv.

Nu sitter jag här med för få timmars sömn (igen) men med ett energifyllt sinne. För jösses va skoj vi hade och  så betydelsefullt det är att få fnissa, skratta och ha roligt med sina arbetskamrater. Jag längtar redan till nästa gång, för de här tjejerna fyllde verkligen på mina energi- reserver igår.

Kram


Inga kommentarer: