söndag 9 september 2012

Med möjlighet att välja....





Jag är väl medveten om att jag ibland har svårt att skiljas från mina saker i hemmet. Jag gillar vackra prylar och jag vill ju gärna ha dem kvar. MEN idag upptäckte jag att det facket i bestick-lådan där smörknivarna ligger började kännas aningens full. Och när jag räknade mina smörknivar så kom jag snabbt fram till att det låg 22 stycken i lådan. Varför?

Jag har faktiskt inget svar alls på den frågan. Jag skulle kunna använda en smörkniv per dag och skulle då slippa diska dem på 22 dagar. Eller så skulle vi kunna använda en smörkniv var i familjen varje dag och ändå skulle de räcka att jag diskade på dag 6.

Eller så kan smörknivarna gott ligga kvar i lådan. För ibland känns det bättre med en smörkniv i trä, ibland är den svarta bäst, ibland vit, ibland turkos..... ja ni fattar va?
Dagsformen och känslan får bestämma, precis som med mina muggar.

Inga kommentarer: