fredag 7 september 2012

Födelsedagsfirande med goa byagrannar.....







Igår kväll var det dags att träffas nere hos byagranne R tillsammans med "sytanterna". Tre av dem fyller under året jämt och vi andra hade bestämt oss för att fira dem genom en riktigt god middag.

Jag ansvarade för förrätten som bestod av en räkcocktail med avocado, mango och chili samt hemgjord aioli. Och den snälla damen på Systembolaget hjälpte mig att hitta ett gott vin som passade jättebra till. Gott och uppskattat.

Granne R tillsammans med granne E fixade den goda varmrätten. Lax i ugn, potatis, sallad och grönsaker från eget land, sås gjord på mangold såklart från eget land även den. Ett gott vitt vin även här.

Till dessert hade granne C gjort en fantastisk tårta (som jag genast ska införskaffa receptet på). En brownie- botten och uppepå den hallonmousse, grädde och färska hallon. Himmelskt god om jag får säga mitt, och det får jag ju.

Så en aningens övermätt tog jag mig hemåt sent igår kväll. Som vanligt var jag yngst i sällskapet men den som behövde hem och sova först. Men jag gillar verkligen konceptet att kunna umgås med människor från olika generationer. Vi har alla olika erfarenheter från livet och mycket att delge.




2 kommentarer:

mamma c sa...

Det receptet får du lägga ut, ser ju jätte smarrig ut!

blenda sa...

Ska jag absolut göra när jag fått det.... =)