söndag 9 september 2012

Höstens cykelfest....

 Samling vid paviljongen och kuvertutdelning



 Cyklister i långa rader..... och alla på trottoaren, hmm

 Den goda förrätten vi blev bjudna på 

 Det glada gänget vi mumsade förrätt tillsammans med

 Glad överraskning vid varmrätten

 Underbar kinesisk mat till varmrätt


 Fina L

 Hua meja..... det var inte lätt att äta med pinnar, men väldigt skoj


 Nya vänner vid varmrätten

 Toblerone panna cotta till dessert.....mmm

 Snart dags för gemensam fest med alla men först en gruppbild från dessert gänget

 Dansgolvet inväntar trubadurer och oss dansanta gladisar

 Tur med lotterna hade vi, vårt bord tog hem 4 av 6 vinster, jippi

Så här glada bordsgrannar hade vi på festen

Oj oj oj vilken trevlig kväll vi har haft. Att det lilla samhället i väster kunde slå till med en sån hej dundrande bra cykelfest trodde jag knappast. Jag menar så klart eftersom det är första gången de testar detta koncept i samhället.

Men många glada och förväntansfulla människor slöt upp vid den lilla paviljongen intill dammen. Typiskt nog var vi sist på plats och tio minuter sena, men å andra sidan hade vi ju längst väg dit. Hur eller hur så måste jag få tacka alla som på ett kanonsätt arrangerat denna kväll. Bra upp-lägg, trevliga människor, god mat och bra trubadur underhållning  En fantastisk kväll helt enkelt. Jag hoppas verkligen att den här festen kommer tillbaks nästa år igen och då lovar jag att vi är snabba på att anmäla oss.

Inga kommentarer: