fredag 9 december 2011

Äntligen helg.....




Åhh va jag har sett fram emot den här helgen. Inte av någon speciell anledning, men efter 5 veckor utan helledig helg så njuter jag nog lite extra med familjen. Veckan har varit kantat av lite attjo o lite prosit o en hel del jobb.

Maken är ikväll iväg på julkul med sitt jobb och jag och tjejerna har haft myskväll här hemma med vinden vinande i knutarna. Stortjejen önskade exotisk planka och med det menar hon ett stort fat med massor av frukt, lufttorkad skinka, brieost och annat smått o gott. Vi mumsade så bland allt gott.

Imorgon är vi bjudna ner till byagrannarna på julgranshuggning i storskogen. Efter det träffas vi och dricker glögg och äter skinkmacka, så himla mysigt. Dessvärre vet jag inte var vi ska få plats med vår julgran i år, nu när jag bytt ut både soffa och matmöblemang. Får väl leta efter en liten liten gran....

På söndag ska vi göra egna isterband, något som min farmor alltid gjorde till jul när jag var liten. Mina föräldrar tog över denna tradition och även jag gjorde egna under några år. Men nu är det länge sen och är det något jag saknar vid jul så är det just dessa favoriter.

Imorgon fyller även min bror år och som vanligt vill han inte firas. Men för att göra honom lite extra glad har jag lovat att bjuda på crèpes.....

En härlig helg att se fram emot med andra ord. Nu ska jag krypa till kojs och ladda för en tidig morgon i mitt kök innan övriga familjen vaknar.

Inga kommentarer: