lördag 17 december 2011

Myslördag.....










Efter en hel dag på jobbet har jag tillbringat första delen av kvällen med familjen, först en god kvällsmat och efter det "Så mycket bättre" i tv- soffan.

Nu har småtjejerna somnat och jag har smugit mig ner i timmerrummet framför datorn och bredvid julgranen. Tänt en massa ljus och bara njutit, med sällskap av en kopp te och nygjord chokladkola. Som vanligt Leilas recept på smörkola, den blir sååå god. Tog några droppar pepparmint i smeten vilket blev riktigt smaskigt.

När jag sitter i just detta rummet vid just denna tiden på året, inser jag hur mycket jag älskar vårt gamla hus. Det är något speciellt, förmodligen något som sitter i väggarna på ett gammalt 1800- tals hus, charm kallas det visst....

Maken har nu börjat måla de gamla timmerväggarna vita. Ett beslut som "bara" tagit mig 11 år att fatta. Har man en gång målat dem finns det ingen återvändo. Vi har precis börjat och första två väggarna är bara grundade, men ett litet smakprov syns på bilden med halvmånebordet.

Imorgon väntar ett härligt julbord på ett gästgiveri en bit söderut. Svärmor firar i veckan
75- årsdag vilket vi ska fira med att tänja ut magarna ordentligt. Tur att hon blev så hejdundrande glad över att få åka iväg med sina barn så här den fjärde advent. Vi hoppas på många goda smakupplevelser och en trevlig eftermiddag.

Inga kommentarer: