lördag 3 december 2011

Vi komma vi komma från pepparkakeland.....





Årets pepparkakshus är färdigt och står på vårt halvmånebord mellan ljuslyktorna. Det här året övergav vi Non stop och Smarties och det fick istället blir Ahlgrens julgranar som pryder taket.

Tanken var först att byta mall och göra ett nytt hus, men det går inte. Jag kan helt enkelt inte överge det superfina husen som har gjorts av mig sedan 1994. Däremot gjorde jag en tabbe och bytte ut degen mot ett nytt recept. Jättegoda peppisar men inget vidare till att göra hus av.

Så det blev i år lite av ett Villa villerkulla hus, snett och vint men ganska charmigt. Som grädde på moset brände jag fingrarna på det superdupervarma smälta sockret vid ihopsättningen. Men nu står det här och pryder vårt julehem. Härligt!

2 kommentarer:

Änglabo Gård sa...

Hej fina du!!

Va duktig du är det va ju jätte fint hus!
Själv har jag aldrig någonsin gjort något, men jag tror inte jag har någon dold talang gömd där inte, hihhihi

Skön söndags kväll önskar jag er/ Kram kram, Johanna

blenda sa...

Ja men visst är väl huset fint, det är just därför jag inte vågar byta sort. Lite pyssel är det allt men nu går det mest på rutin och har blivit ett måste i mitt hus innan jul....
Ha det gott du oxå!
Kram