söndag 5 september 2010

Byte av dörr.....


Imorgon är det äntligen dags. Med en blandning av förtjusning och oro hälsar jag snickarna välkomna hit för att sätta in vår ytterdörr imorgon bitti. Givetvis ska det bli alldeles fantastiskt att äntligen kunna stänga dörren utan att ha en stor glipa nertill och att kunna låsa den utan att smälla igen den för kung och fosterland. MEN, jag är så nervös över färgen. Den ska vara i färgen guldockra, den där varma gula färgen som dörrarna var på för massor med år sedan. Det är bara det att just den färgen finns i mängder av olika kulörer och jag är lite rädd att jag tagit fel färgkod (i förhållande till vad jag i mitt inre ser för färg på den nya dörren). En vit dörr är en vit dörr, men en gul dörr..... den kan bli så fel gul. Här är i alla fall dörren innan bytet och i morgon får vi se om jag väljer att visa den nya eller inte.

Inga kommentarer: