söndag 19 september 2010

Makens kväll med kameran i handen.....

Maken gjorde ikväll som vanligt, dvs pratade i telefon då han körde bil. Han hade varit i stan för att rösta till valet när han kom körande på vår lilla byaväg. Och återigen kan vi börja fnissa lite inför mängden älgar vi stöter på så här en månad före älgjakten. Jag antar att äppelträden i trädgårdarna är lockande för dessa stora djur. Och vi ser dem ofta, de ståtliga älgarna. Målaren som var hos oss för två veckor sedan höll på att köra på en stor tjur mitt på dagen strax nedanför vår väg och vi har sett älg åtskilliga gånger.

Det trevliga ikväll var att maken hade kameran med sig i bilen. Vet inte varför han hade den egentligen, tror inte det var vallokalen han skulle fota......

Jag passar även på att sno (låna) makens två andra bilder jag upptäckte på minneskortet. Under kvällspromenaden med Vilsa fotade han dessa vackra bilder, den ena på den lilla skridskodammen ett stenkast bort. Den andra på månen gömd bakom en björk.
Han är ju för bra min man......



1 kommentar:

Carro sa...

Åhh jäklar vad häftigt! Jag har en liten hatkärlek till älgar. Tycker de är så fina och ståtliga men skrämmande stora. Men så häftigt att ha dem så nära! Vilka kontraster vi lever i, jag lär ju inte springa på ngn älg här i Hbg...