fredag 10 september 2010

Fredagsmys.....

Det är något visst med fredagskvällar tycker jag. Maken är iväg och har skoj med sitt jobb. Jag och tjejerna har mys vid tv.n. Idol, lite godis, en god drink (saft) som stortjejen pysslat med och en stor filt. Sen är fredagsmyset i topp.

Imorgon bitti har jag lovat att följa med stortjejen till ridskolan. Jo visst är det trevligt..... och mysigt. Och visst tycker jag hästar luktar gott, ja tom hästbajs luktar riktigt gott. MEN jag är ingen hästtjej, kommer nog aldrig bli en hästtjej, fast jag skulle vilja. För det ser ju så fantastiskt härligt ut att slänga sig upp på hästen och ge sig ut i naturen. Men nä, min känsla stannar nog kvar i huvudet tror jag. Fast nu är lördag morgon avsatt för stallgöra. Typiskt att maken är på fest ikväll, annars hade han nog gärna följt med.

Inga kommentarer: