fredag 24 september 2010

Ett blomma till mig.....






Har mest stått och förberett mat under dagen. Det går åt lite när släkten kommer på besök, men även denna gången blev alla mätta o goa. En stund innan gästerna skulle komma ringde telefonen. Stortjejen svarade men såg lite frågande ut då hon lämnade över telefonen till mig och försökte grimasera att hon inte visste vem det var. När jag svarade presenterade sig en tjej med att hon kom från en av den lilla stadens två blomsterbutiker. Hon sa på ett väldigt piggt sätt (för att vara fredagseftermiddag) att de hade ett blomsterbud de ville leverera till mig under kvällen.

Ganska många tankar flög på nolltid igenom mitt huvud, vem? Varför? Måste ringt fel? Inte jag? Osv.....
Lite smått chockad började jag pladdra på om att jag blev så förvånad och om att vi under kvällen skulle ha gäster. Den artiga tjejen frågade hur de skulle hitta hem till mig. Det var då jag kom på det....... en snilleblixt helt i onödan och helt utan baktanke. Men jag tyckte på något vis lite synd om detta blomsterbud som skulle köra enda ut till mig (1,2 mil= 10 min bilkörning) en fredagskväll. Varför vet jag inte, men jag börjar prata med tjejen om att det måste vara mycket enklare för dem att köra blommorna till någon av de gäster som ändå ska till mig under kvällen. Hon lät lite förvånad, men med min övertygelse så kom vi fram till att det kunde bli riktigt bra. Jag vet verkligen inte varför jag sa så, men jag ville nog inte vara till besvär förmodligen...... och varför skulle jag ha varit det. Jag tror säkert att blomsterbudet hade tyckt att en härlig skogstur längs den älgtäta byavägen till vår lilla by hade varit ett perfekt sätt att avsluta sin jobbfredag på. Men så långt tänkte jag inte då.......

Jag klurade lite under tiden på vem som kunde få för sig att skicka mig en blomma (fortfarande lite chockad tror jag). Maken och jag gissade på några stycken och tillslut sa han att det kanske är dina arbetskamrater. Hmmm tror du det? O så kom frågorna.... varför då? Till mig? Inte jag...osv.

Men när gästerna anlände med den fina blomman så var den från inga mindre än mina härliga arbetskamrater. Jag har inte kunnat vara på jobbet på ett tag då jag behövts mer på annat håll. Men den här blomman som idag via lite omvägar kom hem till mitt kök gjorde så in i vassens gott i mitt hjärta.
Så tack alla arbetskompisar =) och stor kram tillbaks!

3 kommentarer:

EuroFlorist sa...

Härligt att höra! Och blommor förgyller ju verkligen alla dagar.
Nästa gång du själv vill färglägga någons vardag kan du använda kod "JOY" för lite rabatt.

Vi önskar dig en blomstrande vecka!

/EuroFlorist.

Barbro sa...

Hej Linda!
Fin blomma du fick, och du behövde den säkert.
Vad du dukar vackert, vilken fantasi du har, önskar jag var lite mer som dig. Kram Barbro

blenda sa...

Åh tack Barbro, nu rodnar jag nästan =)
Vet inte om jag har så mycket fantasi egentligen, men hösten bjuder på så mycket vackert ute i naturen som man kan plocka in o använda. Och det gäller att passa på de stunderna energin visar sig....

EuroFlorist....
Visst förgyller det =)
Tackar tackar!