söndag 19 september 2010

Hösten är härlig.....

Under en ganska lång tid har jag känt det som om bensinen tagit slut lite hos mig. Ingen energi alls och ingen lust till sådant jag i vanliga fall älskar, ex skogspromenader och svampplockning. Men igår, efter att ha pratat i telefon och fått lite positiv energi från en arbetskamrat så tog jag tag i det.
Jag och stortjejen tog en 2,5 timmar lång skogsutflykt för att plocka svamp.
I morse följde lilltjejen med mig ut i skogen för att spana in skogens gyllene skönheter. Och vi hittade en hel del, kanareller, rödgul trumpetsvamp, karljohan, taggsvamp och trattisar. Det är så vackert att se all denna svamp och det doftar helt sagolikt. Jag gör allt jag kan för att få mina småtjejer att tycka att detta är lika fantastiskt som jag gör, men än så länge är de lite mer blygsamma med sina skogskänslor =)







Fram på förmiddagen åkte vi och besökte våra vänner som nyligen fått tillökning. En så söt liten kille som jag fick möjlighet att ha i famnen en stund och snusa lite extra på. Nygjord äppelpaj och en pratstund är inte fel det heller.




Jag och lilltjejen hittade en liten söndagsloppis då vi skulle iväg och handla lite mat. För 80 kronor fick jag med mig tre nygamla prylar till mitt kök. Och sammanfattar jag nu denna höstsöndag så är jag mer än nöjd. Nu blir det en stor kopp te och recept- surfande inför lilltjejens kalas

Inga kommentarer: