torsdag 30 september 2010

Tekniktokig make och byatanter i huset.....


Idag har maken gått och blivit teknikprylspilsk igen....... den här gången i ett nytt objektiv. Han är så där gulligt lycklig som små barn är när de fått en paket eller som en vuxen är då han/hon kanske vunnit en lite större summa på en lott. Sån har min man varit idag. Sååå lycklig över sin pryl........ ett nytt objektiv till kameran. Och visst är jag jätteglad för hans skull, för jag använder ju kameran ganska ofta jag oxå. Har bara inte fått in i skallen än hur, när och varför man gör vissa inställningar. Men det har maken och han kan det bra tycker jag.....

Ikväll har jag haft de goa byatanterna här på lite junta. Ett riktigt pyssel för att få till allt när man ska fixa maten. Vi har nämligen i vårt sällskap en vegetarian, en mjölkallergiker och en som inte tål vitlök. Lite fix och trix då man är lite ringrostig i allergivärlden, men jag måste säga att jag fick till det riktigt bra. Alla blev mätta och nöjda och ingen ska ha fått i sig något olämpligt. De sedvanliga lotterna hade jag kommit ihåg, men inte blev det någon vinst. Vinet var gott och som vanligt så hann jag inte med något sygöra. Förra gången sydde jag i hela två knappar i min sommartunika, så bra med symöte, annars hade de knapparna aldrig hamnat på plats igen. Idag stod jag ju för köksarbetet och hade på så vis ett giltigt skäl, men jag har i alla fall köpt mig ett garnnystan. Vore ju lite skoj att kunna skryta med en egenstickad mössa i vinter...... eller nästa vinter =)

5 kommentarer:

Vackra Vita Ting sa...

Skulle så gärna vilja bli en riktig stick tant hihi men mycket man vill...Så fint med egna stickade vantar, mössor mm
Trevlig helg!
Kram

blenda sa...

Ja visst är det fint. Mitt mål skulle i så fall vara att kunna sticka egna raggsockar. Det är nämligen något som är förbrukningsvara för mig om vintrarna i vårt lite dragiga hus. Och faktiskt, så har tanterna sagt att tom jag kommer kunna lära mig sticka sockar. Mina två raggsockskorgar behöver nämligen fyllas på snart då barnens fötter vuxit ur de gamla raggisarna =)

Göran sa...

Låt mej tänka nu;
Jag tror att gumman i mitten är mjölkallergikern, hon till vänster är bergis grönsaksätaren och högertanten är den som får gaser av vitlök.
Rätta mej om jag har fel;-)

PS. Jag gillar skarpt din tallrikssamling DS

blenda sa...

Ha ha Göran, att du kunde pricka in dem så..... =)
Tror jag slarvat lite med att poängtera att bilden är lånad från det oändliga nätet, ops!
Men jag får ju mig ett gott skratt av dina kommentarer i alla fall. Och nog för att jag gillar tallrikar, men där går allt gränsen för vad jag sätter upp på väggarna

Göran sa...

Blenda, din spjuver!
Hur ska jag nånsin kunna lita på dej igen?

Faktiskt så var jag inte helt ärligt heller. Jag tycker tallrikssamlingen är helt gräslig. Tänk att hänga upp så många och inte en endaste en hänger i någon form av symmetri men en annan. Det är stort:-)