söndag 5 september 2010

Min helg.....

Helgen har för min make bestått i att måla, måla och måla. Och så lite hockey och fotboll på tv.n. Men mest målning. Det blir så otroligt fint och vi är båda riktigt nöjda.

Jag har idag tagit med mig lilltjejen till skogen för att plocka bär. Det blev både lingon och blåbär med hem. Lingonen åkte i frysen och blåbären blev sylt. Perfekt att ha hemma.

Vi stannade oxå till hos en granne och fick plocka lite egenodlade tomater. De är som ett konstverk i sig och det är nästan att jag inte vill äta upp dem. Så vackra i olika former och färger. Det är så jag längtar till Tomatens hus i Skåne när jag ser dem. Vi fick oxå med oss en hönssquash hem, en sån där jätte som är perfekt att dela i fyra delar och ställa ut till fjädrarna att picka i. Lilltjejen hade lite jobb med att bära den =)







1 kommentar:

Mamma Mimmi sa...

Skördetid är verkligen sann lycka! Vilka gulliga grannar ni har.