lördag 9 juli 2011

Bildkavalkad från vår fredag.....



















För ganska länge sedan blev vi tillfrågade om att följa med för att se Diggiloo- turnéns premiärföreställning i Ronneby. Maken och jag hade ingen uppfattning alls om vad vi tyckte kring just Diggiloo, men kände att det var en trevlig grej.

Så igår var det dags, vi trängde in oss i en Hyundai alla sex och åkte sedan en bra bit genom skogen för att nå vårt slutmål. Där dukade vi upp lite picknick i form av kycklingsallad, bröd, melon och jordgubbar. En buss med känt folk från det lilla samhället dök upp på samma plats och vi anslöt oss till skaran av festglada medelålders människor.

Lagom tills vi promenerade genom den otroligt vackra parken på väg mot scenen började regnet komma. Och det kom faktiskt en hel del regn till en början, tur att jag inhandlat mig en plastcap på festplatsen.

Men efter en stund skingrades regnet och kvällen bjöd på uppehåll och faktiskt lite blå himmel. Maken som varit väldigt skeptisk till att vi skulle ta med kameran erkände att han var glad då jag övertalat honom. Vi satt på rad fyra och kom riktigt riktigt nära det glada gäng som sjöng och underhöll oss under många timmar.
Jag satt och beundrade deras förmåga att byta kläder i en rasande fart och samtidigt hålla reda på både texter och diverse danssteg.

Både maken och jag älskar att lyssna på musik och så även i kväll. Men av stämningen att döma så var det när Tomas di Leva klev upp på scenen som jubel utbröt och publiken vaknade. Han var lite av en kung även om alla de andra också var otroligt duktiga och charmiga.

1 kommentar:

emmashem sa...

oj, vad kul! Och vilka fina bilder du tagit. För mig hade det räckt med Di leva, tycker han är härlig!
Ha det bra!
Kram Emma