måndag 18 juli 2011










Vilken underbar första semesterdag jag har haft. Hela morgonen och förmiddagen regnade det, men det gjorde mig inget alls. Jag ställde med glädje klockan på halv åtta och gick upp före familjen och började baka frukostbullar. Den stunden på morgonen innan de andra har vaknat är min tid för avkoppling. Jag älskar verkligen att strosa runt nere i köket med min kopp te och småprata lite med Vilsa. Sen kommer de övriga ner en efter en under morgonen innan vi äter frukost tillsammans. Och inte att förglömma, makens och mitt yatzyspel.

När regnet upphörde framåt dagen satte jag och småtjejerna igång med att plocka klarbär. Vi har tre klarbärsträd i vår trädgård och just nu är det massor med bär på dem. Vi plockade ner 20 liter bär så imorgon blir det till att göra lite sylt tror jag. Resten av bären får åka ner i frysen till kommande saftkok framåt hösten. Jag kände mig dock något osocial mot småtjejerna då jag under tiden lyssnade på radion. Det måste vara extrem vuxenvarning då man fullkomligt njuter av att både plocka bär och lyssna på Sommarpratarna samtidigt. Idag ett intressant program med Anna Kåver, som hade mycket kloka tankar och idéer.

Som lite belöning efter allt plockande dukade vi fram sockerkaka och vinbärssaft till eftermiddagsfikat. Och hör o häpna, men solen kom fram och visade sig från sin allra bästa sida. En utomordentligt bra start på semestern med både regn och sol.

2 kommentarer:

Den Stensöta sa...

Trevlig semester! Hoppas att ni får mer sol än regn under de kommande veckorna:)

// Mollies matte

Göran sa...

Verkligen fina bilder. Det riktigt vattnas i munnen på mej :)