lördag 25 april 2009

Blommiga redskap


Kolla in de snygga redskapen maken gav mig i en liten present här om dagen. Absolut inga designade dyrgripar, men jösses va glad jag blev. Det kommer bli en riktig fröjd att kratta och gräva ute i trädgården nu :)

Fast å andra sidan så har jag redan fixat mig hjälp med grävningen. Fjädrarna har upptäckt att jag förra veckan hällde ut ett par säckar planteringsjord i det gamla landet. Där har de nu hittat sitt favoritbadställe och tillbringar varje dag flera timmar med att speka ut jorden, ut på gräsmattan. Mina tre plantor med löjtnandshjärtan som varje år brukar bli så frodiga och fina, har i år inte fått sin riktiga chans att utvecklas. Lite synd tycker jag att det är, men hönorna är lyckliga och vad gör väl det om jag blir utan blommorna i år. Funderar på att åka ner och köpa ett par säckar jord till och sen fixa en utomhuspool full med matjord till fjädrarna istället. Får se hur jag gör med det...

Inga kommentarer: