tisdag 21 april 2009

Kryddor och växtaffär....


Hade tio minuter över igår när jag jobbade. Jag satt i personalbilen och skulle just passera den lilla stadens växtbutik, en sån där de säljer buskar, perenner och andra skojiga saker till trädgården. Eftersom jag under förmiddagen fyllt på med ny gjord i mitt lilla kryddland, blev jag ännu mer sugen på att stanna till och kika lite.

Sagt och gjort, jag stannade bilen motvilligt. Jag har varit i den här butiken ett antal gånger förut, men sagt flera gånger att jag aldrig mer ska sätta min fot där igen. Detta beror helt och hållet på att det finns de i personalen som inte borde jobba inför människor. Otrevliga, snorkiga och allmänt på fel plats. Givetvis finns där också de som är kanongulliga och otroligt hjälpsamma. Det var dessa jag försökte tänka på igår när kryddväxternas dragningskraft blev för stor. Givetvis var det en av de snorkiga som jobbade igår och som jag fick gå ut och hämta i fikarummet trots att jag plingat en bra stund på den lilla bjällran på disken. Hmm jag som bara hade tio minuter på mig. Jag brukar inte reta upp mig så snabbt, men de här människorna ligger på något sätt på min minussida redan och även om jag vill få över dem på plussidan igen så hjälper de inte riktigt till själva.

Nog om det. Nu ska jag gå ut och peta ner min nyköpta citrontimjan och min härligt doftande lavendel. Sen tror jag att jag ska cykla ner till granne R och få lite kryddtips, jordtips och kanske en liten hobbe med citronmeliss också.

Inga kommentarer: