söndag 5 april 2009

Vilken härlig dag tra la la laa


















Igår hade vi ett så ljuvligt väder att jag knappt har förmåga att beskriva det. Det är inte mer än en vecka sen vi hade nästan en decimeter snö när vi gick upp på morgonen. Allt var vitt här omkring, typiskt aprilväder med andra ord. Maken skojade lite om att när han för två år sen fyllde 30år så var det nästan 20 grader varmt. Han kunde klart och tydligt tala om vad vi gjorde den dagen och att att vi på eftermiddagen satt ute på vår lilla terass och fikade i t-shirt. Vilken vår tänkte vi då och kunde aldrig ana att det skulle ske nåt liknande en vecka senare.

Men igår så hade vi alltså en kortvarig men extrem värmevåg där vi bor. Shorts och t-shirtväder, även kallat glass och fikaväder, eller varför inte grillväder. Ja allt var på topp här hemma igår. Min kompis M från den lite större staden österut tog med sig sina två barn och hälsade på hos oss. Vi satt ute hela tiden, grillade korv och hade det gutt.

Barnen lekte nåt otroligt bra och vi satt mest och njöt av tillvaron. Och för en gång skull kunde jag och M prata ostört i flera timmar, något vi inte kunnat sen innan barnen föddes. Detta var vardagslyx av hög sort. Och härligt att man kan bli så glad och lycklig av att få se solen och känna värmen igen.

3 kommentarer:

Bente sa...

Vet inte vad som hänt...men min kommentar på förra inlägget verkar ha försvunnit?
Mysigt med de första riktigt varma vårdagarna!
En fråga: Vet du någon som kan fixa avelsägg från stora svarta silkeshönor....OCH är villig att skicka äggen på posten? Verkar vara svårt att få tag på.

blenda sa...

Bente: Nä den hade inte alls försvunnit, det är jag som missat att lägga ut den då jag fick den som mail i min mobil här om dagen. Inte meningen alls :)
Jag vet ingen så här på rak arm som har svarta silke, men jag och grannen kan säkert slå våra kloka ihop och luska lite. I så fall hör vi givetvis av oss till dig. Hoppas allt är väl.

Bente sa...

Ahhh....gulle dig!! Jodå...allt väl...om man inte räknar in "hönssjukan"....som verkar få ett hårdare grepp för var dag som går. ;-)

Nu räknar man ju nästan timmar oxå....tills valpningen!!