tisdag 21 april 2009

Det här var andra bullar det.....






















Förra veckan fick jag för mig att jag skulle baka lite bullar. Dock hade jag missat det i planeringen då jag skulle handla. Suck, ingen jäst hemma!
Hittade ett "gammalt" paket med torrjäst och gjorde en chansning. Jag vet att man ska ha degspadet något varmare då man bakar med torrjäst, men förmodligen hade jag det varmare än man borde. Åh jag är så slarvig med sånt där, orkar aldrig mäta temperaturer och greja. Jag vill göra saker på måfå, en nypa här och en näve där. Men det funkade inte riktigt. Bullar blev det, men de såg inte kloka ut, och så smakade de rågbullar eller något i den stilen. Rågbullar är jättegott med smör och ost, men inte tillsammans med smaken av kanel och socker. Sega var de också och inte jäste det särskilt bra. Men barnen åt dem ändå och grannen smakade en som hon gav en 4.a på en skala upp till 10. Tror allt att hon var lite väl snäll där.

Men idag har jag bakat en ny omgång, ett gäng bullar som inte ska gå till hönsen. Kände att jag var mer eller mindre tvungen. Jag är inte riktigt van att misslyckas med bullbakning och jag ville hellre bära med mig ett lyckat resultat. Så idag blev det en nypa här och en näve där...... och se så bra det blev. Goda var de också :)

Inga kommentarer: