söndag 5 april 2009

En elvisp...... till mig!


På tal om gårdagen så var maken i den lite större staden tillsammans med sin mamma. Mysigt tycker jag att den vuxna mannen tar med sig sin mamma när han ska åka och shoppa. Men sån är han min man, mysig alltså.

Han fick lite kläd bidrag då han fyllde år och igår bar det av till staden. Dagen innan hade han av en olyckshändelse råkat ta sönder elvisp- vispen som låg i kökslådan. Det var en visp med ganska tunna metallvispar, om ni fattar vad jag menar. När han skulle öppna lådan så hade en av visparna fastnat i överkanten och lådan gick inte att dra ut. Vad gör då maken tror ni? Jo självklart gör han det manligaste av manligt. Han använder sig av sin muskelmassa och tar i allt han kan för att få ut lådan. Detta får så klart till följd att vispen fastnar ännu mer varpå maken brusar upp lite lätt och lägger ut en liten vass ordvits mot lådan (som om det skulle vara lådans fel). När han inser att lådan inte kommer öppna sig hur mycket han än tar i eller hur mycket han än lirkar så stänger han istället igen den.

När jag kommer hem förklarar han lite irriterat sitt dilemma och gör klart för mig att den inte går att få upp. Jag tar det hela med ro, pillar lite under då jag vet hur grejerna i lådan brukar packa sig för att krångla till öppnandet. Och vips så har jag fått upp lådan. Jag visar upp den böjda vispen för maken som (tror jag) känner sig lite besvärad. Han börjar fippla med den som om han skulle lyckas böja tillbaks den men slutar ganska snart. Jag struntar i att kommentera det hela utan flinar bara lite gott åt att jag lyckades få ut den ur lådan.

När maken kommer hem efter att ha varit och shoppat lämnar han mig en liten present. En elsvisp såklart. Det roliga är att han verkligen hade ansträngt sig. Han kollade upp maskinernas kapacitet, han kollade design och han kollade så att elvispen hade rejäla metallvispar som inte går sönder då någon med våldsam kraft försöker öppna lådan de ligger i. Och jag måste säga att han lyckats väldigt bra. Jag hade självklart varit nöjd med vilken elvisp som helst, bara den hade haft två vispar. Men eftersom nu maken lagt ner hela sin själ i köp av ny visp så betyder den mycket för mig. Han var dock väldigt snabb med att visa den för sin pappa då han var här idag, och förklarade ingående hur snabbt det gick att vispa grädden till våfflorna för att inte tala om hur bra det är att ha en elvisp med dubbla fläktar. Teknik är hans liv, eller???

Tror det är en sån som på bilden men är ej säker :)

4 kommentarer:

Bente sa...

Vilken gullig make du har :-)

Kalle sa...

Nej nej, det är inte en sån på bilden. Här är den:

blenda sa...

Kalle: Tror du alla kan läsa dina tankar eller vart tog länken vägen?

Kalle sa...

Hoppsidaisy, vart tog länken vägen som jag skrev in??? Nu framstår jag ju som en förvirrad person.....nå, ganska nära sanningen kanske.