söndag 12 april 2009

Flaggar för mig själv lite......

Vaknade idag på morgonen och insåg att det faktiskt hade regnat ute. Det var riktigt gråmulet och bjöd inte alls in till ett lika raskt skutt ut i bilen och vidare till jobbet. Surfade för säkerhets skull in på SMHI för att kolla in eftermiddagens väder och blev mycket positivt överraskad. Solsken från lunch och hela eftermiddagen. Lycka! Maken och jag ska grilla nåt gott tillsammans med tjejerna ikväll.

För en stund sen plingade det till i mobilen (ja det gör det ibland) och jag upptäckte att maken skickat ett sms. Han hade uppmärksammat min extra namnsdag idag, Blenda :)
Och dagen till ära är det ju flaggdag och allt. Å hund är på gång. Tja nu är det allt rätt gutt, det måste jag säga. Hoppas bara på att jag och grannen ska lyckas få lite hönor av alla de kycklingar och ägg som nu återstår. Nästan så jag tycker att min utegrupp av höns känner sig lite ensamma och behöver lite extra sällskap framöver. För visst borde det ju vara några tvärrandiga till, och några fluffgula och några svarta och ...... äh ni fattar va?

1 kommentar:

Bente sa...

Men GRATTIS....och självklart förstår man att det behövs flera svarta, fluffiga osv för att det skall bli bra!!
:-)