fredag 3 april 2009

Ett litet skutt...

Då har även jag tagit skuttet från skolvärlden, i alla fall för tillfället. Sent igår kväll bestämde jag mig för hur jag skulle göra, men det var inte helt enkelt. Jag är ofta en väldigt velig person, tycker det är jättejobbigt att gå på restaurang och tvingas välja bland massor med rätter. Givetvis gillar jag att gå på restaurang, det är inte så jag menar. Men att välja är så svårt, det finns ju alltid en chans att man väljer fel och att bordsgrannen får godare mat än en själv.

Men igår bestämde jag mig i alla fall. Jag har velat fram och tillbaks hela veckan. I början var jag övertygad om att jag skulle fortsätta, men nu mot slutet av veckan har tankarna vandrat iväg på annat och jag har klurat på vad som egentligen är viktigt i mitt liv. Och skolan finns ju kvar längre fram också så min tid kommer, det är jag säker på.

Hur som helst så är jag inte längre någon student utan en vanlig heltidsarbetande tvåbarnsmamma med höns i trädgården och längtan efter hund. En ganska nöjd och belåten sådan :)

3 kommentarer:

Koola Viola sa...

Jag tror det var precis rätt för dig just nu. Bra bestämt, av dig.

Bente sa...

*skuttar bredvid och håller handen*......har full förståelse för att du valde bort skolan för tillfället....och tycker det är starkt att du gör det istället för att "mala på" tills det tar stopp!!
Nu är det verkligen inte långt kvar tills den stora händelsen heller.......;-)
KRAMAR härifrån!!

Karin sa...

Det som känns rätt ÄR rätt så du har säkert gjort ett bra beslut. Kan ge en liten lägesrapport :) När jag ska rasta Libra på morgonen är det fullt av vadd från täcket runt henne. Här ska förberedas o mysas till inför valparna. Det får hon så gärna men...jag kan ju inte ha alla tussarna farandes runt i huset så, det är bara för henne att börja om i natt igen :) Nu närmar det sej med stormsteg snart snart vet vi.
Kramen på er