måndag 18 maj 2009

En oplanerad söndag som blev väldigt lyckad...


Jag gillar verkligen dagar då det händer roliga saker som inte är planerade i förväg, mycket har en tendens att bli bättre då. Igår tex så var jag och lilltjejen och lyssnade då stortjejen och hennes kompisar i barnkören skulle sjunga. De var jätteduktiga och verkade tycka att det hela var ganska skoj, även om de emellanåt fastnade i att kika på publiken och drömma sig bort lite :)

Efter sången bjöds det på fika och stortjejen busade runt med sin syssling A som är ett år äldre och går i samma klass. De är riktiga kramkompisar de där två, håller varandra i handen och gillar att leka. Stortjejen bad om att få följa med A hem och leka och visst gick väl det fint. Vi hade ändå inget särskilt planerat. Jag och kusinen bestämde att vi gott kunde äta kvällsmaten tillsammans istället, när vi ändå skulle köra dit och hämta stortjejen. Jag som ändå skulle ner till stan passade på att köpa en drös med ICA.s goda hamburgare, hamburgerbröd och dressing.

Jag hann med en runda till en tjej i min gamla föräldrargrupp också. Hon hade barnklädesparty och jag hade lovat att komma. Trevligt, men inte så värst roliga kläder faktiskt. Stannade bara en kort stund och fortsatte kvällen hem till kusinen. Det hela slutade i att vi som vanligt tillbringade flera timmar tillsammans innan klockan började närma sig läggdags för alla barnen. Tror vi räknade ut att tjejerna lekte ungefär 10 timmar ihop igår, om man räknar in kören. Och de hade tydligen kul hela tiden, skoj skoj!

Måste även tillägga att det varje gång man kommer till kusinen har hunnit hända så mycket. Sist vi var där hade de hunnit lägga om nytt tegel på hela huset samt på gårdshuset intill. Den här gången, ett par veckor senare hade de börjat bygga på den mest gigantiska altan jag nånsin sett. Jösses Amalia vilken terass, har för mig att den var ca 75 kvadrat. Coolt!!

1 kommentar:

Ann-Charlotte sa...

Det låter som om ni har haft det riktigt härligt. Oplanerade dagar är bäst!
Jag måste bara kommentera på bilderna nedan också.
VILKA HÄRLIGA VALPAR!!!!
Mina ungar bara väntar på att få plocka ägg. Men det lär ju dröja, pippisarna kommer ju bara att vara ca 5 månader när dom kommer i Juni ;)
Kram
Ann-Charlotte