tisdag 12 maj 2009

Goedag....



Idag är det en sån där dag med många blandade känslor för min del. Först lite medkänsla då stortjejen vaknade med feber och var allmänt hängig. Av någon konstig anledning så kändes det nästan lite skönt. Inte att hon var sjuk såklart, men jag tror inte hon varit hemma och varit sjuk mer än ett par dagar på ett helt år. Så för hennes skull så tror jag att ett litet avbrott likt detta från skolans värld var alldeles kanon. Att få ligga och mysa i soffan i lugn och ro, slumra till en stund då och då och varva det med att plocka lite blommor i trädgården.


Efter frukosten följde lilltjejen med mig in till den lite större staden österut. Den lilla trippen gick återigen ut på att försöka få med mig en hundbur hem som jag spanat in på blocket. Turen var idag på min sida och den passade som handen i handsken i min bil. Damen som sålde den var så trevlig och det gjorde inte proceduren mindre roande. Hon bodde i ett mycket fint område i ett mycket fint hus och både jag och lilltjejen blev överförtjusta i hennes två Berner Sennenhundar, varav den ena var valp. Söt som få och gosig som värsta stora nallebjörnen. Lycklig över mitt köp åkte vi tillbaks inåt landet igen.

Vi stannade till i den lilla staden för att handla lite fruktsoppa till stortjejen och för att gå en sväng på det lilla gemytliga torget som tre dagar i veckan är översållat med diverse blommor, frukter och annat smått och gott. Jag köpte honung, riktigt vit och mjuk honung producerad på solen och vindarnas ö, tycker verkligen att den är den bästa. Sen köpte jag och dottern lite blommor till balkonglådorna på framsidan. Vi hittade också lite andra plantor. Jag föll för en ananassalvia, den luktade ju så otroligt gott, typ ananas. Jag har ingen aning om vad man använder den till, men jag kan ju alltid gnugga fingrarna mot den och lukta.

Inga kommentarer: