tisdag 12 maj 2009

En kväll i juni.....




Det händer ganska ofta att min snart 6- åriga dotter förvånar mig. Som tex vid hennes utvecklingssamtal med dockorna. Eller som ikväll när hon mitt i all feber och slöhet sticker upp tio minuter på sitt rum. På väg ner till mig igen ropar hon att jag ska komma för hon har suttit och skrivit en sak som hon vill att jag ska se. När jag börjar bläddra igenom alla fyra papper hon lämnar inser jag att hon har skrivit hela texten till Lasse Berghagens låt- En kväll i juni. Ni vet den där, - Han tog av sig sin kavaj, sparka av sig båda skorna. Och så spotta han ut snusen och sa min sköna får jag lov :)
Tror stortjejen hörde den med Markoolio för några år sedan då han uppträdde på Allsång på Skansen, och sedan dess kan hon den utantill. Lägger in tre av sidorna, läs med glimten i ögat och en hel del småländska så stämmer det ganska bra.

4 kommentarer:

Bente sa...

Men jisses Amalia....vilken tjej!!

Göran sa...

Den tösen kommer att bli något stort.
Kanske allsångsledare på Skansen!

blenda sa...

Ha ha, ja det vore ju en syn i framtiden. Än så länge får hon nöja sig med en liten söt barnkör :)

Bente sa...

Vilsa!! Vilket häftigt namn.....tycker både jag o Atlas.....särskilt Atlas!
Kram :-)