söndag 31 maj 2009

Pingsthelgen i korthet....

Var igår kväll hemma hos kusinen med familj igen och hade riktigt trevligt. Den gigantiska altanen var nu färdig och där satt vi och njöt av massor med mumsig mat. Jösses vad hon hade fixat och donat min kusin. När jag såg den stora buffén hon dukade upp var det nästan att tankarna flaxade iväg åt sina egna håll. Som tex att de kanske gått och gift sig lite i smyg så här på självaste pingstafton i det ljuvliga vädret och sen ville överraska oss på kvällen. Men så var det naturligtvis inte, det var ju bara mina tankar som trodde det. :)

Hur eller hur så var det så hejdundrande gott alltihop. Eftersom jag jobbar hela den här helgen....oxå :) så passade jag på att sno med mig en matlåda hem då det blev en hel massa mat över från buffén. Den fick däremot inte ligga kvar i kylskåpet tills jag skulle till jobbet. Näpp, jag tog fram lådan och njöt av den till lunch idag. Lika gott då!

Förresten så grattade mina småtjejer mig imorse vilket var jättemysigt. I vårt hus funkar det inte riktigt så att övriga familjen kliver upp innan mig och fixar frukost. Jag har nämligen väldigt svårt att ligga kvar i sängen om jag redan är vaken, och oftas så är det jag som vaknar först när vi är lediga. Och för det andra så klarar jag inte av att äta frukost i sängen, jag fixar det liksom inte. Jag gillar däremot när hela familjen sitter i köket och äter långfrukost tillsammans, det är min grej.

Stortjejen hade pysslat i skolan och jag fick en shoppingväska i tyg som hon hade skrivit mamma på och målat en massa hjärtan. Sen fick jag en jättefin teckning och ett egenfixat grattiskort. Maken hade även låtit tjejerna välja en present i en affär åt sin mamma (helt onödigt tycker jag, men tjejerna vill gärna det..... och maken vill absolut ha något när det är fars dag :)
De hade köpt en ny köksklocka, en vit/beige i trä, lite lantlig stil och lite halvsliten. Jag har ju ändå mina aningar om att maken också gärna ville köpa denna. Han är nämligen sen mååånga år tillbaks väldigt trött på vår köksklocka som ser ut som en stekpanna i koppar. Jag gillar den jättemycket, men självklart så är jag hur glad som helst för min nya :)
Kanske kan hänga ut den gamla i lekstugan ett tag, jo det kan jag göra. Eller så hänger vi den här i något av de andra rummen.

Inga kommentarer: