onsdag 27 maj 2009

"Flytt på grejer- gen???


Ibland visar sig ommöbleringsgenerna som maken fått ärva av sin mamma. Som väl är så får inte han sina ryck lika ofta som henne. I perioder kan hon få för sig att möblera om och ändra för jämnan.

Maken tröttnar också på saker efter ett tag men han ser däremot inte när jag bytt gardiner eller fixat med sånt här hemma. Nix, när han ska förändra något så blir det oftast större ting än så. Sist var det dock inget större han tog sig an, men han plockade om lite i köket...... som ligger mig så varmt om hjärtat. Jag morrade och grymtade lite när jag kom hem och såg det, men vadå? Vi är ju två som bor här, och mår han bra av att ändra lite så får han väl göra det då :)
Han flyttade upp några av kokböckerna på hyllan över järnspisen tex. Kanske är så att han känner sig mer "kockig" om de står där, lite som Per Moberg kanske. Hmm så är det nog :)

3 kommentarer:

Kalle sa...

Lite mer "kockig", så är det nog.
Men erkänn, det blev ganska bra.....

Ann-Charlotte sa...

Kanske du får något super smarrigt att äta i kväll ;)
Jätte fin hylla du har dom på.
Kram
Ann-Charlotte

blenda sa...

Kalle: Visst blev det bra kära du :)

A-C: Nja ikväll blir det nog jag som fixar maten.....
Visst är hyllan fin, den är nog gammal som gatan skulle jag tro. Huset är från 1800- talet och hyllan är nog insatt samtidigt som järnspisen skulle jag tro. Kul att den är bevarad