torsdag 7 maj 2009

Kände mig manad att svara, 60 frågor om allt och inget!

1. Hur gammal är du om fem år? 38, urk börjar låta gammalt!
2. Vem var den sista du träffade? Min lilltjej som befinner sig en trappa ner
3. Hur lång är du? 1.62
4. Vilken var den senaste film du såg? Förmodligen en snutt av någon Astrid Lindgren film. Har inte sett en hel film själv på flera år tror jag.
5. Vem ringde du senast? Maken
6. Ditt senaste sms och till vem? Oj, svår fråga- det går iväg ett och annat. Var nog till vännen J tror jag. Annars går det iväg ett par stycken per dag till min hönsvän
7. Vad är helgens planer? En cykelfest med 200 gäster. Utöver det, jobb jobb...
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ha ha, sms såklart!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? Någon vecka sedan
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna.
12. När vaknade du idag? 05.46 som vanligt. Ställer alltid min mobil på alarm vid den tiden
13. Har du någon gång hittat en katt? Nä det tror jag inte. Eller idag i så fall. Vår katt hade varit borta nästan en vecka, men imorse var han tillbaks igen :)
14. Vilken är din favoritplats? Hemma.
15. Vilken plats föredrar du minst? Jag är ingen stadsmänniska och trivs inte i stan.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis här hemma, kanske i ett inglasat uterum, varför inte i en skön fåtölj med en hund som ligger nedanför och värmer fötterna.
17. Vad skrämde dig som barn? En farbror som öppnade dörren då jag var runt och sålde jultidningar.
18. Vem fick dig att skratta senast? Döttrarna
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Näpp, jag har en hel del ute i garaget. En nostalgilåda med singlar har jag också
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, makens förtjänst.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med, till makens förtret
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, fast jag använder bara en
23. Hur många landskap har du bott i? Ett, Smauland
24. Har du någon gång spytt på någon? Nä fy, det hoppas jag verkligen inte.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Vinterhalvåret är det raggsockor som gäller.
26. Är du social? Är social med folk jag känner, annars ganska blyg och tyst tror jag.
27. Vilken är din favoritglass? Hittade en mumsig glass på Lidl för ett tag sen. Mörk choklad med chokladbitar i, den var ganska god.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Vet faktiskt inte. Fixa till huset lite tror jag, en glasveranda är ju min dröm. En enkel resa med familjen hade det nog också blivit.
29. Tycker du om kinamat? MUMS!
30. Tycker du om kaffe? Näpp, kan inte med smaken alls. Men luktar gärna på kaffepulver.
31. Vad dricker du till frukost? Te
32. Sover du på någon särskild sida? Har kommit fram till att jag ofta sover på höger sida
33. Kan du spela poker? Ha ha, inte om maken får säga sitt. Men ibland har jag turen med mig.
34. Tycker du om att mysa? Ja ibland. Men har svårt att ligga kvar i sängen på morgonen.
35. Är du en beroendemänniska? Det tror jag inte.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nä inte en endaste.
37Vill du ha barn? Jag har ju redan två goa tjejer.
38. Kan du några andra språk än svenska? Absolut inte, men önskar att jag kunde det.
39. Har du någonsin åkt ambulans? En gång, efter en ridolycka
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet! Fast i sommar blir det att testa grannens pool och då kanske svaret blir ett annat...
41. Vad spenderar du helst pengar på? Sånt som förgyller livet
42. Äger du dyra smycken? Nix
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Lite mannagrynsgröt till frukost imorse
45. Vem är den roligaste människan du känner? Maken, han är så lättsam och oseriös, ha ha
46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett ärr över ena kinden. Blev biten av en Chow chow när jag var ett år.
47. Vad har du för ringsignal? Hade en lugn låt med Lasse Winnerbäck tills för en vecka sen. Maken hittade en helknasig signal med tuppgal och hönskackel som fick bli min nya för ett tag.
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Nä, tyvärr ingenting
49. Flirtar du mycket? Absolut inte
50. Vart togs din profilbild? Den har granne B fixat till mig. Fotot längst upp togs i bilen på väg till, tja Öland eller Skåne, jag minns inte det.
51. Kan du byta olja på bilen? Nä, men maken är en hejare på det.
52. Har du fått fortkörningsböter? Både ja och nej, fick det en gång men klarade mig ur situationen.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Försökte läsa en hel del böcker i min utbildning, men lyckades inte.
54. Läser du dagstidningen? Sällan
55. Prenumererar du på någon tidning? Två nummer av Leilas nya tidning
56. Dansar du i bilen? Nä, men barnen och jag skrålar så det ekar
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix megapol, tror den var på i bilen igår.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Oj, krafsar jämt. Lite anteckningar från ett föräldrarmöte igår kväll.
59. När var du i kyrkan senast? På en begravning i våras
60. Vilka personer utmanar du: Alla som vill....... och vågar!

Inga kommentarer: