måndag 23 mars 2009

Bowlingparty















































I lördags hade vi bowlingfest med våra vänner sen många år tillbaks. Maken som är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna gick in stenhårt för att vinna, men fick ge sig mot kvällens mästare herr R. Mitt mål med det hela var att inte komma sist, men det var med en knapp marginal jag klarade det. Kan inte förstå att man kan bli så kass på något som man ändå tycker är kul. Tyckte lite synd om de i mitt lag, jag drog liksom ner det sammanlagda resultatet rejält. Men mottot för alla den här kvällen var att ha roligt och det hade vi ju.

Kvällen fortsatte då vi åkte in till den lite större staden där vi åt, dansade och hade trevligt. Jag fick en dryckupplevelse jag sällan kommer glömma, en alkoholfri variant på Ginger Ale. Sååå god, det vet ni som var med. Vi fick också många goa skratt under kvällen. Under vår resa in till den större staden var herr M tvungen att ringa hem till sin mamma och tjattra lite. Han berättade glatt att han och sambon skulle in och dansa och svänga sina skäggiga ben. Och när han pratade med sin femåriga dotter fick han återigen höra att han inte är någon "vanlig" pappa, och dottern var noga med att göra klart att min man inte heller är nån "vanlig" pappa. Herr M gjorde också klart för oss i bilen att det var den 22/3 igår och de båda männen stod för underhållningen på vägen hem också. Maken dramatiserade sin situation här hemma på landet. Han ansåg sig vara livrädd för mig då jag har en förmåga att göra mig av med alla tuppar som visar lite tuffhet. Han sa att han kände sig hotad och herr M höll så klart med. De är som ett gammalt par de där två när de sätter igång. En lyckad kväll var det så tack till alla som var med i lördags.

Inga kommentarer: