söndag 29 mars 2009

Maken fyller år

Imorse fick maken vakna till skönsång utan dess like. Jag och tjejerna tog i för kung och fosterland då vi skrålade ikapp till Happy Birthday, kan ni tänka er. Jag sjöng på engelska. Inte illa.

Maken fick frukost på sängen, tänt ljus, nyplockade blommor från trädgården och ett jättestort Media Markt paket. Snacka om att han såg lycklig ut, som ett barn (eller sig själv) på julafton.

Han öppnade paket ovanligt långsamt och gissade att det var en extern hårddisk i det. En vad??? Varför i hela friden skulle jag köpa en hårddisk till honom, nä sånt får han fixa själv. Han fick istället en Soda Streamer, vilket han blev hiskeligt glad för. En svart halvful sak som även den ska stå på diskbänken och ta plats. Men maken gillar bubbelvatten och jag gillar min make, och så klart ska han ha en sån.

Inga kommentarer: