lördag 28 mars 2009

Imorgon är det ingen vanlig dag.......

En härlig lantfrukost njöt vi av i morse, hela familjen. Kokt ägg, rostat bröd, yoggi, te och inte att förglömma IKEA- knäcke som är så in i vassens goda. Som andra anhalt på dagens bestyr följde vi med lilltjejen då hon hade avslutning på sin barngymnastik. Det var så härligt att se henne skutta runt i den enorma sporthallen, helt oberörd över att båda läktarna var fulla med folk. Givetvis så skuttade hon inte själv, nix det var hur mycket barn som helst där. Farmor och farfar var där och kikade på två av barnbarnen. Min gamle arbetskamrat E var där och gympade med sin systerdotter vilket var både skoj och otippat.

Efter gympan var det dags för en tripp till den lokala ICA- butiken, det nalkas ju födelsedag i morgon som förmodligen inte undgått någon. Typiskt bara att jag lät det stora paketet ligga kvar i bagaget på bilen. Maken var den första som öppnade bagageluckan idag när vi skulle åka till stan och jag ger mig sjutton på att han redan varit och klämt och känt på presenterna. Åhhh, nu kan han väl knappast tro att det är kläder han ska få. Presentpapperet är nämligen fullt av texten som den till höger här. Men det är klart, det kan ju vara lite lureri med det också. Sånt papper fanns att ta helt gratis i passagen mellan de två skjutdörrarna i butiken, så vem vet. Det kanske döljer sig nåt snyggt plagg där i ändå. Eller inte?? Det kvittar egentligen, huvudsaken är att maken är nyfiken och det råder det inget tvivel om. Ha ha

Imorgon förmiddag ska vi ta oss an den närmsta släkten på lite senfrukost här hemma. Jag ska baka frallor och maken ska steka amerikanska pannkakor. Vad vi inte tänkte på var att vi i natt ska ställa om klockan. Huwa, helt plötsligt så har vi anordnat en frukost som genast blev en timme tidigare, hänger ni med. De ska komma redan halv tio men då är ju klockan egentligen bara halv nio. Men va gör väl det, barnen väcker ändå mig klockan sex så jag hinner nog med det jag ska.

Frågan är om vi ska låta maken få sovmorgon eller om vi ska smyga oss in och sjunga för honom klockan sex. Hi hi, det får nog bli så. Sova kan han väl göra en annan dag :)

1 kommentar:

Kalle sa...

Jag röstar på sovmorgon.
Och jag är INTE alls nyfiken, inte det minsta.