onsdag 18 mars 2009

Torsdagen den 19.e är det min tur att ha "symöte". Jag tog mig en tur till det lokala Systembolaget idag och införskaffade mig en stycken bag in box till alla tanterna att dela på. Jag har hört att man syr nåt så in i vassens bra efter ett glas rött, men bara ett.

Givetvis var det fler affärer som fick besök av mig idag. Den trevliga ICA butiken med personalen som jag är så väldans nöjd med, där handlade jag en del. Lidl brukar ha så fin grönsaksavdelning så där handlade jag lite sallad och så. På blomsterhandeln köpte jag fyra stycken vaktelägg som ska finnas som prydnad på mitt bord nu när det börjar bli vår...... och påsk. Jag tycker de är ursöta dessa små ägg, och alldeles rediga (riktiga) är de också. Jag ska försöka hinna med en tur till ostvagnen som finns på det lilla torget imorgon också. Osten som säljs där är något utöver det vanliga. Får nog bli en bit getost till mig själv tror jag, kan jag ju vara värd :)

Imorgon ska jag gå på begravning, och dessförinnan vill jag besöka blomsterhandeln för att köpa några rosor från mig och barnen. Jag som bara varit på begravning en gång tidigare känner mig konstigt nog bara lugn och tillfreds med tanken, vilket känns skönt.

Inga kommentarer: