måndag 2 mars 2009

Nykomlingarna













Så här ser de ut, nykomlingarna för dagen. Igår kväll hämtade jag dem nere hos min granne. Det är ju ett litet tag sedan de var små ulliga dunbollar. Mitt största mål med de här två individerna är faktiskt äggen de så småningom kommer överraska mig med. Maranen till vänster kommer förhoppningsvis värpa vackra chokladbruna ägg. Isbarhönan till höger värper ägg i en grön nyans. Men det är klart, det är ju ett tag tills dess. Och under tiden så ska de få frodas och bli runda o goa här hemma hos oss. Skoj skoj!

3 kommentarer:

Koola Viola sa...

Hej hopp små hönsapönor, hoppas ni får det bra hos Granne L och att ni sköter er *vinkar*

Koola Viola sa...

Förresten, vad märkligt skarpa i kanterna de har blivit sen de flyttade till dej. För om jag tittar på bilder från när de bodde här, så var de mycket luddigare. I kanterna, då.

Det kanske är något med hönsgården hos mig. Eller fodret. Eller vattnet. Nåt sånt kanske det är, som gör alla fjäderfän suddiga i kanterna på bild. *funderar*

blenda sa...

Kan inte vara annat än fodret. Kanske är korkat av mig att dela fodersäck till kycklingarna med dig när jag tänker efter ;)
Äh jag gör en chansning, blir bilderna suddiga därefter så vet vi ju vad det beror på